16. juli 2012

...stormtroopper i jordbærmælk...

Sommer søndag - ferie - afslapning og eftermiddags jordbær spisning - uhm - mit blik faldt på L's tallerken - ret herligt at Star Wars - Stormtroopper står i jordbærmælk til knæene.. gode vogtere at have, så andre ikke bliver fristet til at nuppe et jordbær eller to fra ens tallerken... For de smager himmelsk..
..og jordbær'ene er egen avl - første, men bestemt ikke sidste år:-) der planlægges dog overflytning af jordbærplanter til højbede eller lign. til efteråret... til mere sol:-)
Morellerne er også modne og der bliver spist lystigt af dem...
Der er en ganske særlig tilfredsstillelse og glæde ved at plukke bær fra egen have..
 ...Vi har også hyldeblomst saft i fryseren, da vi lige på falderebet for lidt tid siden indledte den fineste hyldeblomstjagt.. B sad højest og klippede blomsterklaserne ned i L's net som han rakte op fra jorden - Det fineste teamwork..
...og så blev der klippet stilke af - sirligt og omhyggeligt på en varm sommeraften...
..og lige et glimt af dagens buket til mig fra L - det er bare skønt at få blomster..



..og så er der på lyntid, mellem det hemmelige projekt fremkommet denne lille regnbue mobil taske - missionen og håbet med denne er, at jeg i fremtiden lettere kan finde min telefon, der har det med at tage afstikkere til de mærkeligste steder..
...Hvis det virker skal der hækles flere forskellige modeller... jeg har set mange fine rundt om i blogland...

1 kommentar:

  1. Star Wars tallerkenen er superfin også med jordbær :-) fint mobil itui.

    SvarSlet