4. oktober 2010

..Som at udskifte en død hamster..

hynderne - første syprojekt læænge

Hæklepindene er i sving, og så har jeg været i genbrug og gøre et kup; det sejeste blomsterstof fra 70'erne.. og så fandt jeg min gode gamle symaskine frem igår.. og så kørte det bare derudaf (jeg har fået min skønne Singer maskine, for mange år siden, men aldrig rigtigt synes at den syede så godt).. Men det skal jeg da lige love for at den gør nu.. vupti.. 4 fantastiske og finurlige hynder til bænken i køkkenet.. Det gør noget ved mig det her.. som om det tænder ild.. til et godt bål:-) ..Der har ulmet men ikke fået fat..
Jeg gik helt i meditativ tilstand igår, og så smitter det af på så meget andet..

Fik idag købt og plantet en ny småblomstret lilla syren busk til haven.. Det har pint mig, at den smukke smukke gave vi fik fra min barndomsvenninde til Veras begravelse; en syren busk til haven, der hvert forår skulle minde os om vores datter Vera, var gået ud, tiltrods for jeg havde vandet og passet og nusset..
Gaven og tanken bag rører mig dybt, jeg finder det utroligt sødt, stærkt og modigt at komme med en lille busk netop denne dag. Vi er omgivet af mange modige og betænksomme mennesker. Mere om det en anden gang..

Veras busk - lige uden for vinduet
Jeg ved ikke om det var symaskinens indvirkning på tilværelsen.. Men i dag skulle det være, jeg ville købe en ny "Vera busk". Jeg følte mig lidt som moderen der prøver at skifte en død hamster ud med en der ligner, for at ingen af børnene skal opdage det.. Men der er egentligt ikke noget hemmelighedskræmmeri over min mission på planteskolen idag.. Og missionen lykkedes og nu står den der, levende, i haven, Veras busk..

Min solhat (Echinacea)






Jeg har længe ønsket mig en rød solhat, og i dag stod den lige der på planteskolen, så nu står den i mit staudebed

Rød Solhat hedder også Echinacea og stammer fra Nordamerika, hvor indianere i århundreder har brugt planten til behandling af slangebid, insektstik og halsbetændelse, og dens knuste blade er blevet brugt udvortes til langsomt helende sår. 

Det er bare en rigtig pige/prinsesse blomst.. og jeg har bare brug for og lyst til at have noget piget og prinsesseagtigt i mit liv, mere end nogen sinde. Solhatten står nu rank og balerinaagtig i staudebedet og får mig til at smile.. Smile idag.. og måske græde i morgen.. For det er sådan det er, at have mistet sin datter.. Dagene er vidt forskellige; lette, tunge, triste, glade.. Savnet er rungene men kærligheden er makkeren..



Ta...daaa.. og så kan jeg nu sætte billeder ind i indlæggene..hvilke muligheder dette giver...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar