18. august 2010

En rigtig brik i puslespillet..

Jeg har fundet en rigtig brik i puslespillet, mit livspuslespil, som i øjeblikket er symboliseret af et meget abstrakt motiv, med utælleligt mange brikker.
Jeg søgte et sted at skrive Veras historie, her på min egen blok, min "terapiblok" på vej tilbage til hverdagen.. Jeg fandt dog svaret, da jeg gennem lidt tid har fulgt med på hjemmesiden: www.smaaengle.dk, der er en hjemmeside for forældre der har mistet et barn. Pludselig gik det op for mig at det var der jeg skulle være lige nu.. og jeg fik taget hul på at skrive Veras historie, og trykkede på "udgiv".. En ekstrem forløsning..Det føles rigtigt i hele kroppen. Underligt at en søgen man tror skal gøres et sted, pludselig giver mening et andet sted.. det handler om at give tid og lade tingene poppe frem når de popper(giver det mening) og det er som om at flere puslespilsbrikker, i takt med at jeg har taget hul på Veras historie, begynder at danne motiv..
Det er lige der..lige nu.. at jeg skal dele detaljerne om min elskede datters liv, lige der hvor det er andre mødre der også har mistet der læser mine ord, betragtninger, tanker.. Det giver lige nu stor mening i meningsløsheden der hele tiden ligger på lur..og hvor er det rørende med så varm og nærværende velkomst på siden.. Dejligt ikke at føle at jeg smækker min historie op i ikke forberedte læsere.. Hvilket har været mit store etiske dilemma ved lige nu at skrive detaljeret om Veras liv lige her:-) Kræver bearbejdelse.. Det varmer helt ud i mine tæer at være en del af dette forum.. og det er godt:-)

2 kommentarer:

  1. Det gør mig ufatteligt ondt, at i har mistet jeres smukke lille Vera.
    Jeg havde kæmpe glæde af smaaengle i et langt stykke tid efter vi mistede vores lille dreng og jeg håber, du får lige så meget glæde af det. Det er nemlig helt rigtigt - på smaaengle kan man være englemor med alt hvad det indebærer. Det er 6 år siden vi mistede Victor og jeg kan love dig at det bliver nemmere med tiden, men vejen derhen kan føles lang og hård.

    SvarSlet
  2. Tak for ordene, og det gør mig ondt at I også har mistet jeres lille Victor.. Det giver mig håb at høre at det bliver nemmere med tiden..
    Mange tanker og kærlige hilsner Mette

    SvarSlet