23. april 2011

Alene hjemme


Drengene er draget på ferie i går - med glade øjne og store smil - i to nætter:) Så vi er alene hjemme indtil i morgen.. Det er længe længe siden vi har været det - hvor vi ikke har skulle noget andet.. Men disse 2 døgn er der ingen planer - kun hvad der falder os ind...
Jeg skulle lige nysse dem farvel en ekstra gang, mine kære drenge.. Men der gik kun kort tid fra de var kørt indtil ideer poppede frem - og så var det skønt bare at kunne følge dem lige i den rækkefølge jeg havde lyst..
Vi så ikke hinanden ret meget i går, Torben og jeg,vi var begge på grunden men fordybet i hver sine ting. Det var super hyggeligt at kunne gå i hver sine verdener.. og så mødes til kaffe i ny og næ, et sted på grunden.. Drak også en cola højt oppe i båden:)

Hvor er det skønt at "Fionia"(træbåden) står i vores indkørsel og at Torbens drøm er blevet indfriet - At blive medejer af et sejlskib = Frihed - ro - nydelse:)Torben pudser, i øjeblikket, båd til den store guldmedalje, formbøjer træ, tilpasser og har stort smil på under alt støvet..i båden/værkstedshytte...

Jeg nød fredagen og det bare at kunne følge ideer.. - det er ekstrem frihed for mig:


  • Var en del i min kreahytte, hvor jeg bla. fik syet betræk på en af de arvede hynder (oprindeligt brugt til justerbare havestole).. men det grøn/blåmønstret betræk har hele tiden været planen at det skulle udskiftes...

FØR og EFTER billeder:
Hynden og puden før forvandlingen
Bedre sammenhæng - synes jeg:)
FØR
EFTER
jeg er vild med dette stof fra IKEA
Den anden side er ternet, som puden:)

  • Nød at sidde med bare tæer og ben - og mærke solens varme.. Fik syet elastikker på alle vores rød/hvide stolehynder - så de er lette at sætte på stolene (istedet for at der skal bindes 32 stropper) og ikke vipper ned.. Det tog 10 minutter - og ih hvor har de drillet længe.. 
  • Var hos Vera med nye stauder - nød at være der i solskinnet og ikke skulle noget lige om lidt... Fik samlet en masse sager til genbrugspladsen.. 
  • Ordnede nogle breve, snakket med god veninde, set et optaget program mens vi spiste improviseret aftensmad... 
  • Blev også grebet af mit "projekt loft" - fik udnyttet en masse hylder vi har fået, hvilket bevirker kæmpe plads på vores loft med alle vores "hemmeligeskatte".. Fik omrokeret og tyndet lidt ud... fortsættelse følger i dag... Det bliver godt..
  • Vildt hvad man kan nå på 12 timer - og LÆNGE LEVE min nye kreahytte hvor symaskinen står fremme.. Det gør bare en verden til forskel at den er klar....og så er jeg vild med at være der mit helt eget sted midt i vore have (kommer nok til at kommenterer hytten rigtigt meget - I må bære over med mig)
  • ..og så er det intet mindre end fantastisk at mærke glæden og begejstringen boble igen.. Den er kommet hjem fra "Ferie"
God Lørdag til alle...

1 kommentar:

  1. Skønt. Vi har oplevet noget, der ligner i dag. Hver vores opgaver på terassen. Vi gik timer uden at tale sammen, men har alligevel nydt dagen og hinandens selskab.

    Fortsat rigtig god påske til jer.

    SvarSlet