18. oktober 2010

"Når jeg bliver stor vil jeg være perlepladesælger"

Jeg kom til at tænke på denne sætning, da drengene og jeg i weekenden hyggede os med at bygge med perler til den store guldmedalje.. Nogle fantastiske timer bare drengene og jeg.. 
perlestunder...
Det var Bertram, der sagde "når jeg bliver stor vil jeg gerne være perlepladesælger", da han var 3 år, og lige startet i børnehave.. og det synes pædagogerne bare var herligt - det havde de aldrig hørt før.. 
..og det er en af de mange øjebliksbilleder jeg nyder at trække frem fra mit indre bibliotek engang i mellem, den får smil frem på mine læber og jeg bliver glad helt ned i maven når jeg ser "perlepladesælgeren" for mig, og hvilke aspekter dette job må indebærer.
Bertrams egne mønstre


Der var bare en ganske særlig stemning denne søndag, Ludvig havde lige knækket koden til de små perler, byggede det fineste lyserøde hjerte til mig "fordi du er så forelsket i far og fordi I kysser" - hvor blev jeg bare rørt over dette - og glad for hans billede af os:-)
Bertram udforskede mønstre.. Vi sad helt tæt.. der var i lange perioder helt stille men luften emmede af "hygge - og her er bare rart at være - og hvor er det sjovt at bygge"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar