28. september 2010

Min farmors trylleskab..

Åh.. det kribler i fingrene.. jeg tømte igår lidt af skabet..en hylde til at lægge mine fænomenale stof og garn køb på.. Idag sker den store forvandling..
Jeg ser skabet som et trylleskab til gode ideer, inspiration og dimsedutter..
Bøgerne må finde et andet sted at bo..
Det virker så rigtigt.. Jeg har arvet dette fantastiske skab fra min farmor, der var en af de første kvinder der arbejdede på den kongelige porcelænsfabrik og som malede/modelerede/billeder/porcelæn osv. og havde sit eget værksted/butik i deres hjem.. En stærk og kreativ kvinde, som han en plads i mit hjerte, selvom jeg aldrig nåede at møde hende..
Jeg elsker det skab.. men har i lang tid tænkt at det egentligt var ærgeligt at det ikke blev brugt mere aktivt, som da hun levede, hvor det var hendes skab til maling, farver, pensler osv..
..Og skabet står lige i hjertet af vores hjem..
Længe leve kreativiteten og alle de muligheder der pipler frem...Mærker en umiddelbar glæde..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar