31. december 2010

Nøglen til 2011

Ja, gad vide hvordan nøglen til 2011 ser ud?



Jeg er vild med nytårsaften og hos os er den forbundet med gode venner, fest, hygge gode snakke, spas og ballade..
Vi fejre og mindes året der gik og det der kommer.. (sådan bliver det også i år )
Jeg plejer altid, i dagene op til et nyt år, at stoppe op og tænke over det forgangne år,med alt hvad netop dette år har indebåret på godt og ondt...


Da jeg sprang ind i 2010, var det med forventningen om et helt fantastisk og "lyserødt år".. Med glæde, spænding og forventning.. Jeg var netop gået på barsel.. foran mig lå 12 måneder først med ventetid og spænding om hvornår, vi ville møde vores datter og lillesøster, tanker og drømme om barsel, derefter sommer med barnevognsture, søskende hygge, osceaner af tid til familien, i haven, med en lille baby på armen osv..
Men 2010 blev slet ikke sådan..2010 tog en drejning som jeg ikke i mit værste mareridt havde kunne forestille mig..

SYGDOM-UVISHED-ANGST-TÅRER-AFMAGT-VREDE-KAOS-SPLITTELSE-DØD-SVIGT-SORG.. blot nogle af de ting der har fyldt rigtigt meget..
I 2010 blev jeg mor til den smukkeste lille pige, Vera, som fra fødslen havde et ben i himlen og derfor blev 2010 også året hvor jeg mistede en datter, blev flået op indvendigt og jeg mærkede hvilken sviende smerte og tomheds følelse der opstår når man mister det dyrebareste..

Men midt i dette mørke jeg lande i den 7. marts, oplevede jeg STÆRK LYS  og 2010 har også været kendetegnet af KÆRLIGHED både til og fra andre-MODERKÆRLIGHED- SAMMENHØRIGHED-ØJEBLIKKE AF DYB LYKKE-TAKNEMMELIGHED-EKSTREM SKØNHED-OPRIGTIGHED-SAMMENHOLD-LIV-KNUS-SMUKKE ORD&TANKER-ÅBENHED og STYRKE.

Ekstreme modpoler, som har vendt vores hverdag og liv ikke bare på hovedet, men blandt, splittet,tilføjet og overmalet alt det kendte og trygge.. intet er som før..

Alt er ikke blevet sort eller gråt.. det er som om, at noget er blevet kulsort, andet kridt hvidt.. Samtidig er der kommet flere, for mig ukendte farver til.. både nogle, der er varme og rare at kigge på.. og andre som skær i øjnene, blænder og skaber ubehag..

Jeg føler jeg på de sidste knap 9 mdr. er blevet 30 år ældre...

Jeg tror ikke at 2011 "kan åbnes med en nøgle", livet er blevet et andet - som vi skal forme en hverdag i.. Jeg sprang ind i 2010 med EN nøgle i hånden, i år bliver det med et helt bundt... For jeg tror, at der bliver behov for at åbne mange forskellige døre i 2011..

En af nøglerne er denne lilla nøgle..

Den lilla nøgle lyser op mellem de andre, fordi den indeholder visheden om, at min lille familie og jeg, besidder et særligt bånd - en særlig kærlighed og styrke..
..og at det er øjeblikket der er det vigtigste.. og at vi nok skal klare det:)

Jeg glæder mig til nytårsaften, glæder mig til at springe ind i det nye år.. omgivet af gode venner..
Jeg stødte netop idag på denne skønne pink paryk
Glæder mig til at få pink nytårshår..

..og vi har et hav af nytårshatte, fyrværkeri..og lommetørklæder. hvis det er det, der bliver nødvendigt..
Vi tage til nytårsfest, fordi der er plads til "Vera" og tomrumsfølelsen, drengene og os (lige som vi er) - det skaber tryghed, glæde og frihed...og derved lyst til at feste:)
Nytårshattene, parat til at blive valgt:)


AFGØRENDE MØDE MED BLOGUNIVERSET 
-som helt sikkert er en nøgle i 2011
denne nøgle - et symbol på bloguniverset
Der åbner nye døre..


..2010 var også året, hvor jeg bevægede mig ud i et for mig ukendt univers; bloguniverset..
Tak for alle jeres skønne blogge, inspiration, kommentarer, ord og tanker i dette år.. Jeg er overvældet over den varme og "cypernærhed" jeg har mødt.. det luner langt langt ind...

RIGTIGT GODT NYTÅR TIL DIG...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar